Chiquita świętuje 20 lat współpracy z Rainforest Alliance

150x110

Chiquita świętuje 20 lat
współpracy z Rainforest Alliance

Chiquita na berlińskich targach Fruit Logistica:

„Od zrównoważonej uprawy po zrównoważony biznes”

Berlin, luty 2012 r. - Chiquita Brands świętuje okrągłą, 20 rocznicę  współpracy z organizacją R
ainforest Alliance. Współpraca przy wprowadzaniu pionierskich norm społecznych i środowiskowych to jedna z najdłużej utrzymujących się relacji między firmą a organizacją pozarządową. Chiquita podjęła również współpracę z czołowymi sieciami sprzedaży detalicznej i instytucjami rządowymi, aby dalej promować społeczną odpowiedzialność biznesu. 9 lutego 2012 r., podczas targów Fruit Logistica w Berlinie, Chiquita wspólnie z przedstawicielami Rainforest Alliance oraz sieciami sprzedaży detalicznej Migros i REWE Group świętowała okrągły jubileusz.

Od 1992 do 2012: 20 lat współpracy z Rainforest Alliance

Gdy organizacja Rainforest Alliance po raz pierwszy zaproponowała, aby producenci bananów przyjęli opracowane przez nią normy społeczne i środowiskowe, pomysł wydawał się rewolucyjny. Chiquita rozważyła wszystkie za i przeciw, po czym na przestrzeni następnych ośmiu lat poczyniła znaczne inwestycje, aby sprostać standardom Rainforest Alliance na wszystkich farmach bananów będących w posiadaniu firmy w Ameryce Łacińskiej. Zmodernizowano budynki oraz poprawiono procedury produkcyjne, jak również przeszkolono tysiące pracowników. Następnie Chiquita namówiła licznych innych plantatorów bananów do uzyskania certyfikatu Rainforest Alliance. „Certyfikacja Rainforest Alliance całkowicie odmieniła farmy i procedury produkcyjne. Spowodowała też zwiększenie świadomości społecznej oraz odpowiedzialności za środowisko u tysięcy pracowników zatrudnionych przy uprawie bananów. Jesteśmy wdzięczni organizacji Rainforest Alliance za jej pozytywny wpływ na naszą działalność” — powiedział Manuel Rodriguez, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w Chiquita. Tensie Whelan, prezes organizacji Rainforest Alliance, dodała, że „w roku 1992 Chiquita rozpoczęła proces wprowadzania pozytywnych zmian, który nigdy nie powinien mieć końca”.

2003: Migros i Chiquita rozpoczynają realizację projektu Nature and Community

Doświadczenie firmy Chiquita z normami dotyczącymi zrównoważonej uprawy opracowanymi przez Rainforest Alliance i inne organizacje pozarządowe w ramach sieci Sustainable Agriculture Network (SAN) otworzyło drogę do nawiązywania współpracy z innymi podmiotami. W roku 2003 Chiquita i Migros, jedna z największych sieci handlu detalicznego w Szwajcarii, nawiązały współpracę mającą na celu promowanie różnorodności biologicznej w Kostaryce, a główny nacisk położono na ochronę lasów deszczowych i łączenie niewielkich obszarów zalesionych w większe lasy. Do tej współpracy dołączyła niedawno brytyjska sieć handlu detalicznego IPL/ASDA. Ten pilotażowy projekt, realizowany przy wsparciu Rainforest Alliance i wielu instytucji lokalnych i międzynarodowych, pokazał, że tworzenie korytarzy biologicznych łączących obszary zalesione odgrywa niezmiernie ważną rolę w dbaniu o rdzenną florę i faunę. Ponadto projekt ten ukazał znaczenie udziału lokalnych rolników i lokalnych społeczności w tego typu przedsięwzięciach. Thomas Schmid z sieci Migros powiedział: „Zaangażowaliśmy się we wspólną pracę nad osiągnięciem wspólnego celu: zapewnieniu długofalowej ochrony różnorodności biologicznej naszej planety dla przyszłych pokoleń”.

2008: REWE Group i Chiquita łączą siły w Panamie

Kolejna współpraca przy działaniach na rzecz różnorodności biologicznej  została nawiązana w roku 2008, kiedy grupa REWE i Chiquita zdecydowały się współpracować w panamskiej prowincji Bocas na rzecz zachowania cennych terenów podmokłych i zagrożonych gatunków we współpracy z lokalną społecznością, rolnikami i administracją rządową. Wkrótce potem REWE Group i Chiquita poszerzyły swoje działania i nawiązały współpracę z kostarykańską federacją plantatorów bananów (CORBANA) oraz firmą Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH działającą w imieniu niemieckiego Ministerstwa Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (BMZ). W ramach tej współpracy projekt został poszerzony o region Sixaola w Kostaryce, koncentrując się na poprawie warunków życia lokalnych społeczności mieszkających na terenach leżących przy granicy Kostaryki z Panamą. Dr Ludger Breloh z REWE Group zaznaczył: „Ten projekt to ważny element naszej inicjatywy mającej na celu promowanie zrównoważonej działalności biznesowej w całej grupie. Kluczami do powodzenia projektu i zarazem czynnikami wyróżniającymi go na tle innych podobnych przedsięwzięć są dialog oraz współpraca z lokalnymi społecznościami”.

Widoki na przyszłość

Brian Kocher, prezes Chiquita Europe and Middle East, powiedział: „Jesteśmy dumni z naszych pionierskich działań, których rocznicę dziś obchodzimy. Będziemy się koncentrować na wykorzystaniu tej okazji do dalszej poprawy kondycji naszej planety i ludzi ją zamieszkujących. Nasi klienci coraz bardziej cenią sobie produkty wytwarzane w zgodzie ze środowiskiem.Jest to dla nich  integralnym aspektem, gdy chodzi o jakość. Wspólnie z naszymi dostawcami i nabywcami przekształcamy zrównoważone rolnictwo w lepszą, zrównoważoną działalność biznesową”. Aby dowiedzieć się więcej na temat inicjatyw CSR firmy Chiquita, w tym zobaczyć krótkie filmy prezentujące przykładowe projekty, zapraszamy na stronę www.chiquitacsr.com

 

O firmie Chiquita Brands International 

Firma Chiquita, jako pierwsza rozpoczęła handel bananami i ma w tym ponad stuletnie doświadczenie. Uprawa owoców to pasja w Chiquicie. Niebieska naklejka z logo Chiquita na bananie to gwarancja najwyższej jakości – tego, że owoce pochodzą z najlepszych upraw i zostały wyselekcjonowane.

Chiquita jest wiodącym na świecie sprzedawcą, producentem i dystrybutorem wysokiej jakości świeżych oraz przetworzonych artykułów spożywczych od bananów poprzez inne owoce, aż po zielone sałaty. Wszystkie produkty firmy Chiquita są tak przygotowane, aby zdobyć serca i uśmiechy konsumentów na całym świecie. Chiquita chce pomóc konsumentom na całym świecie cieszyć się z jedzenia zdrowych i pożywnych, świeżych produktów.

Produkty firmy sprzedawane są pod markami Chiquita® premium i Fresh Express® premium. Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.chiquita.com i www.chiquita.pl. Przedstawicielstwem firmy Chiquita w Polsce jest firma Chiquita Poland Sp. z o.o, z siedzibą w Krakowie.